شهداء ایرانی

شهید داریوش رضایی‌نژاد

شهید هسته ای

اسم: داریوش رضایی‌نژاد

تحصیلات: دانشجوی دکترای مهندسی برق

ملیت – شهر: ایرانی – آبدانان – ایلام

سن: ۳۲

تاریخ تولد: ۲۹/۱۱/۱۳۵۶

تاریخ شهادت:۰۱/۰۵/۱۳۹۰

مکان شهادت: در مقابل درب خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم، خیابان خادم رضائیان

وضع اجتماعی: متأهل و دارای یک فرزند دختر(آرمیتا رضایی نژاد)

محل دفن: آبدانان – ایلام

شهید داریوش رضایی نژاد به همراه دخترش آرمیتا

نحوه شهادت: وی که همراه همسر و فرزند خود در مقابل درب خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم، خیابان خادم رضائیان هدف سوءقصد ۲ موتور سوار قرار گرفت، دو موتور سوار به رضایی‌نژاد و همسر و دخترش که سوار یک پژو بودند، حمله کرده و با شلیک پنج گلوله، رضایی‌نژاد را به شهادت رساندند.

خاطره: همسر شهید

رفتار داریوش با دیگران به صورتی بود که پس از مدت کوتاهی، هر کس احساس می‌کرد که جزو دوستان صمیمی‌داریوش است. برای همین کم کم داریوش در زندگیش جایی پیدا می‌کرد و جزء مهمی‌از زندگی آن فرد می‌شد. او اهل جنب و جوش و تحرک بود و در زندگی افراد زیادی صاحب نقش‌های مهم بود. برای همین، وقتی به شهادت رسید تا مدتی زندگی خیلی از کسانی که با او رابطه داشتند، فلج شده بود.

 

دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید رضایی ن‍ژاد

همسر شهید رضایی‌نژاد در شرح ماجرای این دیدار گفت: یک روز قبل از این دیدار، تماسی با تلفن همراه من گرفته شد، وقتی آن را پاسخ دادم به من گفتند که ما از برنامه روایت فتح هستیم.

خانم پیرانی افزود: من تا آن زمان – بعد از شهادت همسرم – به دلایل مختلف از جمله مسائل امنیتی و شخصی از مصاحبه با خبرنگاران گریزان بودم، اما این بار نتوانستم با این درخواست مخالفت کنم؛ آن‌ها گفتند به منزل شما می‌آییم تا نور خانه را تنظیم و آن را بررسی کنیم.

رهبر معظم انقلاب پس از حضور در منزل شهید داریوش رضایی‌نژاد طی سخنانی با تأکید بر اینکه تلاش دشمنان برای ترور جوانان نخبه کشور، نشان‌دهنده عظمتِ کاری است که آنان انجام می‌دهند، خاطرنشان کردند: امروز پیشرفت جمهوری اسلامی مایه دلگرمی ملت‌های مسلمان و جوانان کشورهای اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهادت این جوانان را، در راه خدا و زمینه ساز پیشرفت اسلام دانستند و تأکید کردند: با پیروزی انقلاب اسلامی از تهمت‌های بزرگی که دشمنان علیه این انقلاب مطرح می‌کردند این بود که، راه علم در این کشور بسته شد، اما جوانان کشور با مجاهدت و تصرف عرصه‌های علمی و به میدان آوردن حرف نو و ظرفیت‌های بالای خود، این تهمت دشمن را باطل کردند.

کپی با ذکر منبع “رسانه وب هشت و شهداء جهان اسلام”

برای دیدن تصاویر بیشتر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دیدن تصاویر بیشتر روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا