خاطرات شهدا

جزایر مجنون؛ روایتی کوتاه از فرمانده لشکر ثارالله

سید جواد حسینی ، فرمانده لشکر ثارالله در سال ۱۳۷۴ در حین انجام مأموریت در جنوب استان کرمان به شهادت رسید. سردار قاسم سلیمانی در مراسم تشییع شهدای جیرفت و در سخنرانی به یادماندنی شان از ایشان به عنوان «سجاد لشکر ثارالله» یاد کردند.

در کامیاران بود که با سید جواد آشنا شدم . البته قبلاً دورادور می شناختمش. می دانستم اولین اکیپ سیاسی شهر را قبل از انقلاب به وجود آورده و به اتفاق شهید مشایخی ، رودباری و معناصری تشکلی به نام مکتب علی (ع) پایه گذاری کرده اند.

در کامیاران که دیدمش ، در آن شرایط خاص جنگ خیلی خونسرد بود .

ایشان پاسدار بودند و من بسیجی . در عملیات خیبر که درست یادم هست می بایست راه زیادی در آب می رفتیم تا می رسیدیم به جزایر مجنون . دو گردان عملیاتی بودیم و قرار شد به اتفاق گردان سید جواد سوار قایق شویم و به جزایر برویم . البته در جزایر ما دشمن را عقب رانده بودیم ولی مشکلات عجیبی درست شده بود . امکانات نداشتیم . آب شور بود و آب شیرین هم تمام شده بود . بچه ها می بایست چاه می کندند. تقریباً به فاصله ۱۰۰ متری بعثی ها، خط درست کرده بودیم . بولدوزر نداشتیم . سید جواد گردانش را برده بود به یک جای مسطح و حدود ۱۰۰ – ۱۵۰ متر با دشمن فاصله داشت . درگیر شده بود . آتش از زمین و آسمان می بارید، سفیر گلوله و فریاد الله اکبر.

ما هم قرار بود به عنوان خط انتظار به دشمن حمله کنیم. قرار بود خط شکسته شود و ما وار د عمل شویم . سید دستور داد تا بچه ها گودال حفر کنند. مثل پروانه دور بچه ها می چرخید . دلسوزانه می دوید و راهنمایی می کرد. دستور می داد. به هم برخورد کردیم، گفتم « موقعیت چطور است!؟ »

گفت: « پوشش نداریم، مشکلات زیاد است .»

تلفات زیاد بود و بچه ها به هر نحوی بود ، جوانمردانه جنگیدند . سید را دیگر ندیدم تا عملیات کربلای پنج . همیشه هوشمندانه تصمیم می گرفت .

روحیه شهادت طلبی عجیبی داشت . متین بود و با سواد. مسائل دینی را عالی می فهمید. جذبه داشت و گرم صحبت می کرد. از لحاظ جسمانی هم قوی و ورزشکار بود و در ادای فرایض هم که دیگر ضرب المثل بود ، مخصوصاً نماز شب اش هیچ گاه ترک نمی شد.

راوی: مراد کمالی، همرزم

منبع: کتاب سحاد لشکر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا