خاطرات شهدا

همسایه‌ای همسایه ما نیست

یکتایی،جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دوران دفاع مقدس جزء جدایی‌ناپذیر تاریخ انقلاب اسلامی است،گفت:نمی توانیم تاریخ کشورمان را مرور کنیم و نگاهی به هشت سال جنگ تحمیلی که با تاریخ انقلاب اسلامی عجین است نداشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت از رژیم بعث توسط کشورهای غربی از جمله آمریکا در سال‌های جنگ تحمیلی افزود: آمریکا تنها همسایه‌ای بود که همسایه ما نیست زیرا علیرغم عدم همسایگی مرزی،در میان تمام کشورها حضور داشت امروزه نیز شرایط برای ما همانطور است، ایران در کشورهای مختلفی همچون سوریه،عراق، لبنان و غیره حضور دارد که این دشمنان را نگران ساخته است.

جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ، عراقی‌ها بر روی دیوارهای شهر خرمشهر با رنگ سرخ نوشته بودند «آمدیم که بمانیم» و نقشه های بسیاری کشیده بودند اما غیرت مردان و زنان غیورمان تمام نقشه‌های شوم آنان را در نطفه خفه کرد و ناامید شدند.

یکتایی با بیان اینکه ماموریت صدام در جنگ با ایران حذف تشیع از جهان اسلام بود، تاکید کرد: رژیم بعث ایران را مهد تشیع می دانست و معتقد بود پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران بزرگ و متحد است لذا در تلاش بودند تا میهن عزیزمان ایران را تجزیه کنند.
اسارت پس جانبازی
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۲ وقتی ۱۴ ساله بودم شناسنامه‌ام را دستکاری کردم تا به جبهه بروم، ادامه داد: پس از دو سال حضور داوطلبانه در قالب بسیج، عملیات والفجر۱۰ در منطقه حلبچه بر اثر انفجار مین به درجه رفیع جانبازی نائل آمدم و در همان زمان به دلیل شدت جراحت وارده پس از پنج روز تحمل گرسنگی و تشنگی با جسمی مجروح به اسارت دژخیمان بعثی درآمدم.
جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اردوگاه تکریت ۱۱ از مجموعه اردوگاه‌هایی است که اسرای ایرانی در آن بدون ثبت صلیب سرخ حضور داشتند و به اردوگاه مفقودان مشهور است،یادآور شد: همرزمان، دوستان و خانواده‌ام با خیال اینکه به شهادت رسیده‌ام مزاری در گلزار شهدای لنگرود برایم تهیه کرده و لباس‌هایم را در آن دفن کردند و در آن مکان مقدس در فراق شهیدی که زنده بود گردهم می‌آمدند.

لزوم مطالعه تاریخ کشور
یکتایی با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ کشورمان، عنوان کرد: ما باید بدانیم که برای امنیت و آرامش امروزمان چه خون‌هایی ریخته شده است و در قبال آن‌ها احساس دین کنیم و برای حفظ آن ارزش‌ها و آرمان‌ها که با خون شهدا آبیاری شده تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل امروز باید دغدغه همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان باشد، متذکر شد: بازماندگان دوران دفاع مقدس از هر فرصتی استفاده کنند و بیشتر فضای آن دوران را برای نسل جوان تشریح کنند تا شکاف بین نسل امروزی که آن دوران را از نزدیک ندیده است و نسل دوران جنگ پر شود.

جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در دوران دفاع‌مقدس جنگیدند همین افراد معمولی و زمینی بودند که برای دفاع از ناموس جان خود را فدا کردند نباید آنان را افراد آسمانی و خارق‌العاده جلوه دهیم آنان قهرمانانی بودند که در مسیر عروج و آسمانی شدن هنرمندانه درخشیدند.


منبع:خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا